Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

fredag, oktober 06, 2006

nastan bast! (och dar saknades det fyra prickar)

det jag gillar nastan allra bast i hela varlden ar att:
- dricka ol pa coola nattklubbar pa coola bakgator i coola storstader med coola videoprojektioner pa husvaggarna och coola DJs och cool musik och coola manniskor.

samt att:
- hangla med sota pojkar, allra helst sana av tysk harkomst.

man kan val saga att jag har det ganska bra pa det hela taget, eftersom jag under gardagkvallen lyckades uppfylla bada punkterna pa listan. (i forrgar ville jag forvisso helst bara do, men det var ju da det.)

gardagkvallen borjade pa vandrarhemmet, varifran en pubrunda utgick. tre dollar kostade det att vara med och da fick man tre gratis ol! for er som inte har koll pa aussivaluta sa ar det alltsa sjukt billigt - en dollar ar cirka 5.50 kronor! jag och den sota tysken hangde dessutom med en aussiboy som var allergisk mot ol sa vi fick hans olbiljetter ocksa.

det blev en bra kvall och en bra natt. nar jag gick upp for att kaka frukost spelade dom kings of leon i receptionen. det var det narmsta lycka jag kommit pa lange! vid frukosten traffade jag ocksa min nyvunna kamrat wendy fran paris. hon ar i melbourne for att arbeta som strippa. jag har aldrig pratat med en strippa forut. det kanns fett mangfacetterat att han sadana bekanta. hon ar toppen.

bast med melbourne hittills tycker jag ar att ga pa victoria market. dar finns allt fran jordgubbar for en dollar asken till sota prickiga klanningar och cp-fula souvenirer. jag hade varsta shopping-frenzyn idag dar och det ar faktiskt ganska olikt mig.

ja, jag tar hand om mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Schysst att du har det bra.Vi har en man i vardagsrummet (och till helgen också hans kvinna)och jag har gått en klättringskurs (träningsvärk, ja). På tisdag sticker vi till Prag och i november åker jag en sväng till Skottland. Vi förtvivlar allså icke, utan gläds åt dina äventyr. Ha det fortsatt bra, älsklingsvännen.

vivituff sa...

tyskar verkar vara det nya heta. jag är fett ohäftig och gör inget spännande alls. men jag har besökt den berömda ungdomsmottagningen i vårberg, och diskuterat oslo med barnmorskan.

Anonym sa...

Jag har plötsligt börjat följa din blogg med en galnings nogrannhet. Det känns tufft ha ha en bekanskap i melbourn som gör coola saker på nätterna och har en bekantskap i form av en strippa. Får jag leva genom dig Stina? Jag tillbringar mina nätter framför datorspel. Skulle också behöva en söt pojke. Eller flera. Kram!

Stina sa...

signe: skottland? pa sa vis!
vivi: tyskar ar alltid det heta! dom pratar ju liksom tyska!!! bara en san sak.
letti: vad trevligt att du laser min blogg, hade jag ingen aning om. puss pa dig! ar inte dataspel bra raggningssamtalsamnen? leva genom nan annan verkar besvarligt.