Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, oktober 03, 2006

ja, jag har kommit fram

en halvtimmes gratis internet, here we go.

jag ar alltsa i melbourne. (fan vad jag hatar att inte ha alla trevliga prickar over bokstaverna!) kom hit igar, totalt utmattad efter att ha varit pa resande fot i over 30 timmar. men efter en dusch och lite mat i maggen var jag fett pa G. melbourne verkar toppen. idag har jag gjort manga turist no-nos: hanterat kontanter ovarsamt (typ raknat pengar pa cafe-bordet),
konstant tittat at fel hall i varje korsning (vanstertrafiken forvirrar) med mera. men annars ar den har staden typ som gjord for backpackers. latt att hitta i, internetcafeer overallt, extremt hjalpsamma manniskor och sa. igar behovde jag bara namna ordet "eladapter" och en vanlig (alltsa som i 'trevlig') sjal har pa vandrarhemmet foljde genast med mig till en butik over gatan som salde sadana.

det ar ganska kallt, i alla fall om man ar bortskamd med stockholmsk post-sommar 2006. typ sadar sa man vill ha en jacka pa sig! galenskap! jag langtar till sommaren. hepp hepp!

PS. jag overvager att borja skriva alla texter utan prickar aven hemma i sverige sen. det ar ju sa skoj liksom hur en trevlig person kan forvandlas till en "vanlig sjal" som i exemplet ovan. hihi.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad trevligt att du är framme, och att du gillar melbourne! hur länge ska du stanna på friendly backpacker? och hur känns det att vara på andra sidan jorden? avundsjuk liksom. hihi!

Anonym sa...

måste va sjukt skönt att vara framme efter den lååånga flygturen. måsta vara rätt skönt att komma bort från lilla kalla sverige nu när det snart är som kallast här :)
skulle gärna byta med dig ;)

vivituff sa...

fint att du lever. och sommaren kommer nog ska du se. här har det blivit höst foh real. it sucks. har du sprungit in i några lucskmsiths medlemmar än?

Anonym sa...

pusselipuss. tänker på dig typ såhära hela tiden. du är så stor och stark och modig :)

men sen tänkte jag... om du kunde maila över några telefonnummer till våra gemensamma vänner till mig. för jag har på sedvanlig sofiamanér sumpat alla nummer.
och sen fick jag aldrig bilden på dig i tyroleroutfit. vad ska jag ta mig till nu?
kram kram kram

Anonym sa...

Ha det jättejättekul. Kärlek baby.

Anonym sa...

vada ocool?!? LYCKA TILL!!!!!! puss puss