Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

lördag, oktober 14, 2006

uttrakade observationer av en trakig stad

jag ar verkligen helt totalt genomuttrakad. jag vill harifran NU NU NU och inte pa tisdag. i min tristess idag har jag gjort lite ovetenskapliga observationer av den har staden, ifall nagon skulle vara intresserad.

adeleide tycks vara kant for foljande:
-opaler. australiens nationella adelsten nummer ett tycks ha adeleide som sin hemstad. taxfree-opalsmycken kranges till turister i varje gathorn.
- kyrkor. den har staden verkar vara typ australiens bibelbalte och kyrkor aterfinns i sa gott som varje kvarter.
- choklad. haighs ar australiens lindt ungefar och de har sin fabrik har i adeleide.
- uteliggare. mangen utslagen samhallsmedborgare drar omkring i city med hela sitt bohag i en kundvagn, erbjudandes turister vagbeskrivningar mot en cigarett eller nagra cent.

jag gillar inte dyra smycken. jag ar inte kristen. jag koper helst billig choklad. jag tror pa ett rattvist samhalle. i adeleide har jag ingenting att hamta.

Inga kommentarer: