Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, oktober 08, 2006

sot tysk, djur och snabbmat

den sota tysken ar verkligen sot. typ sadar sa att jag bara vill vara med honom jamt jamt jamt och tycker allt annat sallskap ar helt vardelost. han drog till biblioteket i formiddags och jag gjorde ett tappert forsok att hanga med nagra andra pa stan, men jag blev genast uttrakad och flydde ivag till internetcafeet dar jag nu befinner mig. hela situtionen bekymrar mig lite. forvisso ar det ju trevligt att han ar trevlig, men sjalva planen med den har australiengrejen var ju att resa runt och kolla pa massa haftiga saker. inte sega runt i melbourne vecka efter vecka och trana efter en och samma tysk. hur som helst - pa tisdag aker jag ivag pa en resa till adelaide, via great ocean road. tva natter ar man pa resande fot och pa tredje dagen kommer man till adelaide. sen far jag val se vad jag tar mig for. den sota tysken ar i alla fall kvar i melbourne och vi har inte pratat om vad som eventuellt ska handa. det ar ganska skont.

igar kvall var vi i inne-stadsdelen fitzoy och lyssnade pa nan tydligen valkand drum n bass-dj. pa vagen hem via carlton gardens sag vi massa djur som jag inte vet vad dom heter pa svenska; possums! jattesota och alldeles livs levande mitt i parken. sen sag vi fladdermoss ocksa. och i botaniska tradgarden finns det svarta svanar!

nu maste jag snart ga och ata nanting. jag har kommit fram till att det finns ett valdigt tydligt samband mellan mitt humor och min konsumtion av mat. just nu kanner jag mig lite sadar halvnere pa nat satt, men sa var det ocksa ett antal timmar sen jag at min frukostpannkaka. och melbourne ar typ den basta stan nansin att ata mat i! det finns apbillig snabbmat overallt. min plan ar att laga sa lite egen mat jag bara kan medans jag ar i australien, sa att jag kan komma hem till sverige och inte sakna den billiga snabbmaten eftersom jag overkonsumerat den i tre manader. till exempel har dom hela liksom korvar med sushi, som kostar typ tva dollar styck. helt lojligt. och kineskaket ska vi inte ens tala om. eller burgarna. eller... ja, jag ska nog ata lite, sen ska jag ga tillbaka till vandrarhemmet och vanta pa min man och inte alls kanna mig patetisk. jag har inte sett wendy pa lange, men hon sover nog om dagarna eftersom hon jobbar till fem pa morgonen.

3 kommentarer:

vivituff sa...

jag sa ja att du skulle åka till australien och bli kär (ja, jag går händelserna i förväg). jag har alltid rätt. men jag unnar dig varje minut av australiensiskt välmående.

Anonym sa...

låter som du har det bra i oz. det glädjer mig! du kommer säkerligen att träffa många som du inte vill ta förväl av. men det är så det är när man är på resande fot. en underlig livsstil. åh, men var rädd om dig!

Anonym sa...

ahhh fan vad kul!!! det ar latt for andra att saga,men hang inte upp dig pa tysken. fixa sa att du kan halsa pa honom i tyskland istallet, och se till att hanga med sa manga aussies som mojligt. jag tror att det kommer att kannas battre efterat. men grattis till att det gar sa himla bra!! puss puss puss