Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, oktober 16, 2006

jag koper konceptet

igar roade jag mig med att ga pa konsert med dixie chicks pa adeleide entertainment centre. dom var - som alltid - helt fantastiska. en konsert utan tarar ar ingen konsert och kanslosam som jag ar grinade jag pa minst tva olika stallen. jag grater till exempel alltid pa samma stalle i laten "goodbye earle". den handlar om wanda som gift sig med ett svin (earle) som misshandlar henne gul och bla. nar dom skilt sig och svinet fortfarande soker upp henne for att misshandla henne far hon nog och ringer upp sin gamla barndomskompis mary-anne som hon inte traffat pa jattelange. mary-anne som befinner sig i en annan delstat hoppar pa forsta basta flyg mitt i natten och aker till wanda for att halla henne i handen. snyft snyft snyft. sant vackert exempel pa kvinnlig vanskap! jag nastan grinar nu nar jag skriver det ocksa! hursomhelst sa bestammer dom sig sen for att doda earle och gor det ocksa. fair enough.

men dixie chicks! vilka brudar! nanting jag tantke ganska mycket pa under gardagskvallen var att en superskicklig violinist blir annu skickligare om hon dessutom lyckas ha tusen tjusiga halsband hangandes runt halsen och langa orhangen utan att trassla in sig i dom. och ett banjosolo blir sa mycket snyggare i close-up pa storbildsskarmen om fingrarna ar prydda av jattestora glansande ringar. och inget ar mer rock n roll an att branna av ett fetinggitarrsolo i hogklackat och cityshorts. am i right or am i right? ja, jag vet. jag ar bara ett offer for en smart marknadsforingskampanj och kvinnliga musiker blir alltid mer uppmarksammade for hur dom ser ut an for vad dom gor. men jag kan inte hjalpa det. jag koper hela konceptet rakt av.

ett internt PS: kata vada palindromstaden?

5 kommentarer:

vivituff sa...

jag tror kato syftade på glenelg (strandförorten du beskrev). det är ganska häftigt med palindromstäder. och dixie chicks, minsann. själv ska jag på m. ward på måndag. peace out.

Stina sa...

haha. saklart. jag tankte bara att kata var dyslektisk (vilken tanke!!!) och trodde att uluru stavades ululu. glenelg. palindrom minsann. halsa m ward.

Anonym sa...

fan dig verkar det inte gå någon nöd på, ens i världens tråkigaste stad. men hörru, vahetere, jag vill ju msn:a, och när jag förvirrades sist var mobilen död och jag var cp-bakis efter debaser och fick inte sms:et förrän mitt på dagen när jag satte på telefonen. så dumt det blev liksom.

Kato sa...

hhä. men var nämner du uluru egentligen? och vad är det? och vem är m ward?

inatt drömde jag att galna knarkande tonårsflickor stal mina ägodelar. puh. hur mååår du?

Anonym sa...

Och så är du väl försiktig och rädd om dig och medveten om att Australien har den största ökningen av HIV på tio år... det säger DN.

Är det förrestee nån som uppdaterat dig med alla regeringsturerna? Två ministrar har fått avgå hittills, ekonomiska oegentligheter, svart arbetskraft och obetalda liscensavgifter. Fast du kanske läser sånt på internet. Skadeglädje är fin glädje iaf.