Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, oktober 24, 2006

long time, mycket oken

hej bloggen. det var lange sen nu. men jag har haft mina skal. hogst legitima sadana till och med. jag har namligen befunnit mig langt borta fran civilisationen. liksom langre bort fran civilisationen an jag nansin varit. okentrippen var helt fantastiskt genomunderbart haftig. att beskriva allt jag varit med om under veckan ar ju omojligt saklart och det kanns som att jag skulle kunna skriva en uppsats bara om varenda person som var med pa resan. men det verkar jobbigt och internet ar inte gratis. naval. jag har sovit direkt under stjarnorna flera natter, tittat pa hundra miljoner ar gamla stenformationer, lart mig saker om aborginerna, besokt sodra australiens minsta stad (med 11 invanare) akt massa massa massa timmar i skumpig buss, sovit i en grotta i underjorden, svettats och saklart druckit en och annan ol. bland annat.

morgnarna borjar tidigit i oknen, efersom man inte garna pysslar med sa mycket fysisk aktivitet mitt pa dagen nar solen star som hogst. saledes borjade de flesta morgnar vid den humana tiden 04.30, strax innan soluppgangen. da kunde man agna sig at fysiskt kravande saker som klattra, vandra och sant, for att senare hoppa in i den luftkonditionerade bussen efter lunch.

nar man aker buss i oknen hander det inte sa mycket. ungefar varannan, var tredje timme kommer man till en bensinstation. daremellan finns ingenting och ingenting och jag upphorde aldrig att forvanas over det.

uluru ar - for alla som inte vet - det aborginska namnet for ayers rock. (det ar det namn som man oftast anvander nu for tiden, som en lam och forsenad forlat-atgard till aborginerna for att dom vita skitit i dom sa lange.) uluru ar en jattejattestor sten. den ar rod. det ser valdigt haftigt ut och man forstar att aboriginerna ocksa tyckte det och pysslade med massa riter och ceremonier och sant dar.

jag flog till cairns idag. det blir nog bra har, men man saknar ju alltid det man precis kom ifran. min hogst subjektiva uppfattning efter att ha vistats har i tre timmar ar att cairns ar staden som far ebba von sydow att framsta som intellektualismen sjalv. men forsta intryck har ju andrats forr.

till exempel det forsta intrycket jag fick av mina medresenarer en tidig morgon i borjan av forra veckan: alla ar sakert jaaattetrakiga och vi kommer inte ha kul alls. pyttsan. i formiddags nar jag akte var det fett med kramkalas och det kandes nastan sorgligt pa riktigt. sista kvallen tillbringade vi i alice springs pa en pub av ganska tvivelaktig karaktar. alla drack jattemycket sprit och porrdansade. jag drack rom och cola fran fat (!) och sen drack jag annu mer sprit som jag inte kopt sjalv och resten ar stina-historia. vi kan val saga som sa har: signe jag blev faktiskt radd nar jag laste dina HIV-fakta nyss. ska ta och kolla upp det dar sen nar jag kommer hem. (spannande kuriosa: 83,3 % av stinas sexpartners det har aret har haft langt har.)

signe namnde aven den nya regeringens missoden. jag har inte foljt svensk media alls, om jag ska vara arlig. men jag googlade "nya regeringen" harom veckan och typ dog. liksom CARL BILDT! bjorklund OCH leijonborg pa "forandra skolan i 1800-talsinriktining"-ministerposter. suck. men oj, nu blev det lite for intellektuellt det har. jag tror jag ska ga och raka benen eller nat.

5 kommentarer:

Kato sa...

Kan du inte gör lite imorgon när kriget kom-romantiska saker? JAG SAKNAR DIG!

Anonym sa...

ojojoj det dar later sa jakla coolt! later som om du kan njuta av dte ocksa, ibland lycks man inte tavara pauppleveler nar manar mitt i dem. puss!

Anonym sa...

shit vad du verkar göra tuffa grejer... och ha det bra. det är bra! du är lite på min jag-skulle-också-vilja-våga-göra-såna-där-saker-lista, och inte bara sitta hemma i sveriges höstrusk och finna små glädjeämnen i att ministrar avgår... :)bara så du vet. puss och massa kram

vivituff sa...

well, ministerskandaler är det vii roar oss med här hemma. men igår såg jag jösses flickor - återkomsten och imorgon åker jag till lund. häpphäpp.

ps. jag vill också dricka rom&cola från fat. det verkar vara värsta vinnande konceptet.

Anonym sa...

Vilken statistik! Jag har också börjat tänka i banor av att sammafatta årets sexpartners. Trender 2006: Vivis gamla skolkamrater, igenjörsstudenter, psykologstudenter, killar som jobbat som dagisfröknar, killar vars pappor bor i heta europeiska huvudäder samt killar vars morsor har hus i skärgården. Up & coming: Trekant.