Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

lördag, augusti 05, 2006

ebba von sydow - min skyddsängel

i en beskrivning av mig på helgon har någon skrivit att jag är "liten och super som en häst". det låter onekligen inte så värst charmerande. hur seriöst menad den kommentaren var är förstås svårt att veta, men ett uns sanning ligger det givetvis i det. och så träder ebba von sydow-spöket fram igen! hon talar till mig med vän men ändå förmanade stämma: "vad har vi sagt om alkohol? EN drink dricker man per kväll! att vara full är både äckligt och okvinnligt och framförallt oattraktivt." ebba rättar till sitt diadem och fortsätter: "riktiga tjejer sippar på samma fräscha drink hela kvällen, gärna en med färska björnbär och lightläsk." hon ler uppmanande mot mig. och jag tittar förnärmad upp under snedluggen och ska precis till att säga "förlåt förlåt ebba, jag vet att du har rätt". men istället säger jag FUCK YOU och så beställer jag in en stor stark.

3 kommentarer:

Kato sa...

puh, jag blev riktigt orolig där ett tag! sådana skyddsänglar bör demonteras och förvaras i skåp. hejhej.

Per-Arvid Berglund sa...

hahahaha! jag kan avslöja att den där beskrivningen var väldigt oempiriskt framarbetad, och mest grundades på att du valde "suparpolare" som relationskategori. hur hästen kom in i bilden vet jag inte, det lät väl catchy helt enkelt! :)

vivituff sa...

ebba von sydow är en tönt.