Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, augusti 23, 2006

ensam hemma och förkyld

saker man kan göra när man är hemma och förkyld och ens sambo åkt till skottland i några dagar:

1. raka benen/godtycklig kroppsdel. en för mig helt ny sysselsättning som på något sätt berikade min dag. aldrig hade jag kunnat ana att benen liksom blir alldeles bebislena bara av att man tar bort håret på dom! fascinerande!
2. kolla på öppna kanalen och sjunga med i dom kristna barnpoplåtarna man hunnit lära sig ("jag vill inte bli vååt. därför går jag in i noas båååt". eller för all del: "du är min hjälte, jesus kristus. du är min hjälte. för du är bäst på allt. du är min hjälte. je-e-sus.")
3. spela joni mitchell-låtar på gitarr medan man sitter på toaletten.
4. lyssna på joni mitchells "blue" på repeat. ja, jag vet. det är lite löjligt. men jag har liksom inte upptäckt henne förrän nu.
5. läsa lonely planets australienguide. där lär man sig bland annat att koalorna inte är djurrikets smartisar precis. de sägs vara jordens enda djur med en hjärna som inte passar i skallen. dessutom äter dom värsta giftiga käket så dom måste använda 20 procent av sin energi enbart åt att bryta ner de giftiga ämnena.
6. äta multivitamingodisar fulla med aspartam från vivo för 1,5o asken.

Inga kommentarer: