Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, augusti 06, 2006

mad props to lars leijonborg for keeping it real!!!

jag tittar på tv 8. det är lars leijonborg i en lång intervju. trots att jag jobbat dubbla pass idag i trettio graders värme, att huvudet snurrar och lederna värker så orkar jag bli upprörd.

på något sätt är det så himla bra för mig att lars leijonborg finns. ibland så tror jag nämligen att jag gått och blivit högersosse som inte bryr mig om politik överhuvudtaget och tycker att det mesta kan kvitta egentligen och att alla människor och politiker är ungefär lika korkade. men då dyker han upp, lars leijonborg! med sin gnälliga stämma och sina - iallafall emellanåt - VANSINNIGA idéer och tankar. och jag blir sjukt upprörd. (fast det nästan allra roligaste med honom är hans retorik: får han en femma varje gång han använder ordet 'garanti'?) nästan vad han än säger så tycker jag hur som helst tvärt om. och så fort jag hör honom tala så inser jag varför jag aldrig aldrig någonsin kommer kunna rösta det minsta blått.

Inga kommentarer: