Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, augusti 30, 2006

folk i allmänhet

idag deltog jag i en marknadsundersökning angående australien. man fick gratis loka, kakor, frukt och 500 spänn för att på knackig engelska besvara frågor med "i don't know" i en dryg timme. av denna händelse lärde jag mig:
1. att folk i allmänhet pratar sjukt dålig engelska och att jag inte är sämst
2. att folk i allmänhet är sjukt hispiga och att jag inte är hispigast
3. att folk i allmänet har sjukt dåligt lokalsinne och att jag inte har det sämsta (typ; folk går vilse på tillbakavägen till tunnelbanan.)

3 kommentarer:

Per-Arvid Berglund sa...

jag tycker att det är lite spännande hur olika folk sköter sånna här "konversationer" i bloggar på olika sätt. en del låter ju diskussionen utspela sig i samma "kommentar-lista", medans andra, som du, svarar i den andres blogg. finns det ett rätt eller fel?

och vad gäller fredag: inte alls omöjligt.

Anonym sa...

Inte nog med att folk i allmänhet pratar sjukt dålig engelska, de pratar sjukt dålig svenska också (inte riktat mot dig dock). Däri ligger antagligen det stora konstruktionsfelet i folkpartiets berömda och patetiska idé om obligatoriskt språktest för nya medborgare. De språkkrav som ställs på invandrare som vill bli medborgare måste ju rimligtvis även kunna ställas på de infödda svenskarna, vilket skulle få den dramatiska följden att vi tvingas frånta sisådär 50 procent av Sveriges befolkning deras medborgarskap. Denna teori skulle jag, om jag förfogade över en egen blogg, gärna utveckla och stärka med egna upplevda empiriska bevis. Får väl parasitera på andras bloggar tillsvidare...

Stina sa...

hehe. ja, du har en mycket bra poäng där. undrar just vad det är man ska veta mer exakt om det svenska språket?

jag skulle gärna läsa snittos egna blogg, om en sådan skulle dyka upp. att döma av våra små konversationer skulle den vara både läsvärd och välskriven. heja heja!