Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, augusti 30, 2006

folk och frisörer

idag var jag hos en frisör. det är ingenting jag pysslat med särskilt mycket i mitt liv utan tvärtom ytterst sällan. varit hos frisörer alltså. under hela min barndom klipptes jag av min kära far. han klippte både mig, min syster och min mamma. och mamma i sin tur klippte pappa. pappa klippte mina toppar på den standard-flickfrisyr 1a som jag hade. dagen därpå brukade han få justera de testar som blivit olika långa vid första försöket.

men sedan en tid tillbaka har jag dock gått till liksom såna här RIKTGA frisörer. man hör ofta folk klaga på frisörer. våndas över att ens vanliga frisör är mammaledig (vivi.) klaga på bristen på kemi mellan en själv och frisören (oskar.) eller helt enkelt bara beskylla frisören för att ha förstört ens liv för ett tag framöver. jag är emellertid inte den som är den. jag tycker att frisörer är fantastiska människor som för 300 spänn ger mig sin fulla uppmärksamhet ett tag. och jag har aldrig blivit besviken eller arg på en frisör. jag tycker att nästan vadsomhelst dom tar sig för med mitt hår är mirakel. kanske har jag för liten erfarenhet av dom för att uttala mig. kanske hade jag en taskig uppväxt. eller så är jag bara en jävligt tacksam person.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, varfär gnälla? :)
själv gick jag till en frisör och sa "klipp som du vill" och han klippte. det vart jättefint. så varför gnälla :)

Per-Arvid Berglund sa...

ja vad ska man annars göra en vanlig torsdag liksom?

(det här inlägget är ett exempel på hur förvirrat det blir när man för konversationer "trans-blogg". om du inte kommit ihåg vad vi tidigare pratat om, så skulle du tro att det här kommentar-inlägget är en kommentar på det här blogg-inlägget.
vilket är helt fel.

vivituff sa...

du är antingen en väldigt tacksam person eller så har du inte blivit traumatiserad av dåliga frisörer/frisyrer. det kan du vara glad över.

Anonym sa...

min frisorefrarenhet ar ngefar som din - alltsa nastintill obefintlkig. mest for att jag ar for snal. daremot gar det jattebra att klippa mig hos frisorer utomlands. detta har jag testat pa idag. det gick sadar halvbra for hon klippte till en konstig nastanlugg - for lang for att vara lugg, for rak for att vara en snedlugg. men men, det vaxer ju ut igen :)