Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, augusti 08, 2006

the times they are a-changing, farmor

min farmor ringde mig nyss. hon lät upprörd redan vid hälsningsfrasen. jag anade vad som komma skulle och det dröjde mycket riktigt inte länge innan hon började förmana. var det VERKLIGEN sant? tänkte jag VERKLIGEN åka till australien? SJÄLV? och framförallt: VARFÖR DÅ?

sedan kom följdfrågor gällande australiens statsskick, geografi, visa, kommunikationsmöjligheter (kan man ringa dit? är du säääker på det? det är väl inte alls "klart"?.) osv. osv. hon berättade att pepparspej och överfallslarm var onödigt, det hade hon läst, men däremot är det viktigt att man utsrålar säkerhet.

hon avslutade samtalet med att ifrågasätta min systers blivande samboskap med sin pojkvän sedan tre år tillbaka. "dom påstår att dom inte känner NÅGRA som gift sig innan dom flyttat ihop!" hon lugnade emellertid ner sig till slut och hennes sista ord var latin för "tiderna förändras och vi med dom."

2 kommentarer:

vivituff sa...

gav hon några briljanta tips om hur man utstrålar säkerhet också?

Kato sa...

hur säger man det på latin?