Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, augusti 28, 2006

och stinis generaliserar igen!

för ett tag sen skrev en random typ att han eller hon tyckte min blogg var bra sånär som på "det politiska". jag var inskränkt, tydligen. och generaliserande. och sanningen att säga så älskar jag att generalisera. den som inte märkt det ännu har nog inte läst mina texter så noggrant. livet vore ju så mycket trisstare om man inte fick generalisera och förenkla och förvränga sanningen lite! sen frågade den random typen också varför högerväljare skulle vara sämre än vänsterväljare. (jag nämnde nämligen "moderat" mitt i ett kluster av negativa egenskaper.)

igår gjorde jag ett partitest på dn. resultatet kan ni se här nedanför. men innan ni läser det vill jag bara säga: chansen att jag skulle komma bra överens med en moderat är faktiskt hela 56 procentenheter lägre än att jag kommer bra överens med en miljöpartist! (fast vad är det för skoj med att umgås med folk som tycker samma saker som en själv, säger ni. yada yada. nej. det är inte så skojigt alla gånger. in fact är det sjukt tråkigt många gånger. öh. slutsats: det är bra att ligga med moderater ibland för att vidga sina vyer?! okej, jag lägger ner.)

0% = stämmer inte alls. 100 % stämmer perfekt

V
86%

Mp
80%

S
77%

C
52%

Kd
42%

Fp
40%

M
24%

1 kommentar:

Anonym sa...

"det är bra att ligga med moderater ibland för att vidga sina vyer?! okej, jag lägger ner."

haha, stina - du är underbar!