Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, augusti 13, 2006

men jag vill nog ändå inte vara ihop med dej

det har varit en hård och händelserik helg. magen och kroppen är i uppror, tankarna aningen suddiga och vimsiga. men det börjar lugna ner sig nu. regnet faller mot balkongräcket på ett näst intill sövande sätt och jag dricker fullkornsvälling och snart är balansen och lugnet åter.

den här helgen har jag jämfört. nykterhet med onykterhet. bra sex med dåligt. bra killar med dåliga. först var allt så enkelt. jag trodde jag visste vad jag tyckte om och vad jag inte tyckte om. men sen när helgen led mot sitt slut hade rollerna bytts och det som var dåligt hade blivit bra och vice versa.

men. jag förstår inte varför hela världen drabbats av denna beröringsskräck för ord som pojkvän, flickvän och förhållande. liksom knulla, umgås, kramas och se på film. visst, det känns okej. men jag vill nog ändå inte vara ihop med dej. man ba: varför då då?

1 kommentar:

vivituff sa...

beröringsskräck är den nya fågelinfluensan. man vet inte riktigt vart den kommer ifrån, men den sprider sig som en epdimi.

eller så är folk bara dumma i huvudet, som vanligt.