Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, augusti 06, 2006

fortsättning följer

jag utlovade tidigare en fortsättning på parkbänksdramatiken. i flera dagar nu har jag gått som på nålar i mitt eget hus, hela tiden beredd på att den galna grannen med dom fula röda badbrallorna ska attackera mig med sin kofot. eller att jag ska få en utskällning av hans flickvän, som för övrigt verkar bära tre tusen lager smink dygnet runt. (jag drömde faktiskt mardrömmar om dom båda så sent som i natt! i drömmen hade killen med badbyxorna just blivit tagen av polisen, men smet loss enbart för att ge mig vad jag förtjänade för att jag anmält honom.)

för fem minuter sedan ringde det på min ytterdörr, som givetvis alltid är låst numera. hjärtat började slå snabbare. jag tittade ut genom kikhålet. därutanför stod hon - flickvännen med jättemycket smink! jag tänkte att mina dagar var räknade och jag funderade på huruvida jag skulle öppna dörren eller ej. med hjärtat i halsen gjorde jag det i alla fall, bäst att ta tjuren vid hornen liksom. (dessutom skulle det vara svårt att låtsas inte vara hemma när teven står på för fullt och alla lysen är tända.)

så där stod hon alltså utanför min dörr. med jättemycket smink. och en nyckelknippa i handen. hon ville att vi skulle vattna deras blommor!!! badbrallekillen spankulerade omkring i bakgrunden, denna gång utan badbyxor utan tillsynes enbart iförd galonförkläde och gula diskhandskar.

1 kommentar:

Per-Arvid Berglund sa...

fast nu hoppas man ju att det abrupta slutet bara var ett dramaturgiskt grepp/en cliffhanger, för det är helt klart att det inte bara slutade sådär plötsligt.